A creste bine înseamna si a manca bine!

A creste bine înseamna si a manca bine!

Între 3 și 11 ani, copii noştri sunt în afara „copilăriei timpurii”, dar nu sunt încă adolescenți. Ei pot mȃnca aproape orice, însă pofta de mâncare a unui copil de 3 ani, nu este aceeași ca a unui copil la vârsta de 11 ani,iar și nevoile nutriționale și energetice sunt  diferite.

De aceea, este important să adaptam ingredientele și cantitățile pentru fiecare vȃrstă.

Adoptarea unui stil de viață sanătos înseamnă şi crearea reflexului de a varia dieta copiilor tăi.

Asezați-vă la masă de 4 ori pe zi, la ore regulate, şi alocați suficient timp fiecărei mese.

 

Sfaturi pentru alegerea unui meniu echilibrat:

Cel putin 5 pe zi: fructe și legume, bogate în minerale, vitamine și fibre.
Cel puțin 3 pe zi: produse lactate, bogate în calciu și proteine.
La fiecare masă în funcție de apetit: cereale, pâine, cartofi bogați în carbohidrați
1-2 ori pe zi: carne, pește sau ouă pentru aportul de proteine
Apă, fară restricții la persoanele sănătoase (a se evita sucurile dulci)

Recomandăm evitarea produselor bogate în grăsimi și zahăr.

Pentru a  susține creşterea: Calciu + Vitamina D
Calciul este bun pentru oase și dinți. Se găsește în principal în lapte și produse lactate. Vitamina D fixează calciul pentru a fi utilizat în mod corespunzător de către organism.

Copilul dumneavoastră se devoltă rapid și câștigă în greutate, volumul de sânge va creşte, iar necesarul de fier  crește corespunzător. Cea mai buna sursă de fier asimilabil de catre organism este carnea, de accea este important să asigurăm aportul de carne în cantități adecvate.

Mănâncă la ore fixe

Cele 4 mese zilnice ale copilului dumneavoastră vor servi drept „referință”, fie la școală, în zilele de miercuri sau în weekend. Este important să nu se perturbe ritmul ales, iar in cazul în care le putem amplasa la un interval de aproximativ 4 ore, prevenim  apariția hipoglicemiilor şi evităm astfel nevoia de a ronțăi produse între mese şi gustări.

Exemplu de meniu pentru 4 mese:

Mic dejun: un produs lactat (lapte, iaurt) cu un pic de ciocolată, + 1 fruct sau suc de fructe, + un produs de cereale (pȃine sau cereale fulgi de porumb ..)
Prȃnz: legume cu carne sau pește. Putem adăuga amidon (orez, grâu, cartofi piure ..) la desert sau brânză, iaurt + fructe
Gustare: cereale sau fructe sau iaurt. Poți încerca budinca de orez sau compot. Nu uita paharul cu apă!
Cină : carne sau pește cu legume (salată verde, mazăre) + amidon (paste, linte, pȃine). Și, la sfârșit brânză și fructe, de exemplu.

În cazul în care copilul meu refuză să mănânce, ce fac?

Încercați să păstrați acelaşi meniu pentru toată familia şi mancați cât mai des împreună cu copii dumneavoastră. Curiozitatea şi plăcerea degustării sunt contagioase!

Uneori, textura, mirosul, culoarea unui aliment nou poate surprinde copilul dumneavoastră.

Nu-l forțați să mănânce, dar puteți totuși să-i oferiți cu altă ocazie produsul în forme diferite și încurajați-l să guste. Modul de preparare şi forma de prezentare a mesei pot, de asemenea, modifica semnificativ gustul alimentelor. Pentru a fi mai apetisant, de exemplu gratinați legumele cu branză.

Lăsați-l pe el să aleagă. Acest lucru se poate realiza, de exemplu, prezentȃndu-i mai multe variante de desert: mere, portocale, iaurt.

Nu uitați să-i propuneți și alimentele lui preferate, (tort, bomboane ..)” ce trebuie însă consumate cu moderație.
Puteți lua copiii cu dumneavoastră  la cumpărături  sau  în piață și să îi lasați să-şi aleagă o bucată de carne sau fructe, de exemplu.
Gătiți împreună cu ei pentru a le oferi posibilitatea de a vedea alimentele şi înainte de preparare.

Câteva condimente alese de ei, joaca cu un bătător de spumă, și o nouă pasiune poate să apară!

Mișcare în fiecare zi

Copilul are nevoie să-şi consume energia, atât când vine de la şcoala, cât şi în weekend.  Poți să ieși împreună cu copilul tău cu bicicleta, sau la grădinărit sau la o plimbare pe jos. (Cel puțin ½ oră).

Sfatul nostru nutrititiv: Pediakid Appetit Tonus

Special conceput pentru copiii mici, siropul PediakidAppetit Tonus combină ingrediente active naturale cele mai eficiente în stimularea poftei de mâncare și incurajează creșterea naturală în greutate.

Are aromă naturală de zmeură.

Siropul conține  extracte de spirulină, şofran indian, cicoare, năsturel, ghimbir, cupru și mangan.

© Copyright 2012 - Rovatech-Impex SRL  -  Reprezentant exclusiv al produselor Ineldea pentru Romania